Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Cor en Marijke - WaarBenJij.nu Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Cor en Marijke - WaarBenJij.nu

Cairns

Door: CorenMarijke

Blijf op de hoogte en volg Cor en Marijke

20 Oktober 2011 | Australië, Cairns

Cairns dus!
Wat een natte plaats is dit.De monsoon is echt begonnen! De laatste 2 dagen regende het nonstop. Gisteren was dat liefst 340 mm,wat zelfs hier een record is. Afijn..wij zijn toch ons ding gaan doen,net op tijd want nu is een en ander afgesloten vanwege al dat water.
We gingen naar Kuranda,met de Scenic Rail.Die gaat 43 km dwars door het regenwoud - anderhalf uur - hoog langs klifs en watervallen,echt prachtig! In Kuranda is vanalles te zien,een koalapark,vlinderpark,giftige dierenzoo en allerlei markten.Een leuk plaatsje,in prachtige tropische vegetatie.Er was ook veel aboriginal kunst te koop.En toen we er rondwandelden kwamen we zelfs nog een nooit geborgen klein vliegtuigwrak tegen. Kortom,we kwamen tijd te kort.We hebben ook nog even een museumpje van opalen en andere halfedelstenen bekeken. Er lagen zelfs versteende dinosauruseieren.
Toen moesten we terug met de skyrail. Hoog boven het woud. Eigenlijk zijn het 4 rails,vanwege de lengte. Je moet steeds overstappen bij uitzichtpunten en infocentra. Heel mooi,heel hoog ,maar heel nat ook,al waren het gesloten cabines.
Beneden aangekomen lekker een kop koffie gedronken in de winkel annex café en daarna naar de show van de Tapukai.
Dat is een aboriginal clan die een center hebben en daar toeristen vertellen over het aboriginal bestaan,vroeger en nu. Ze laten dansen zien en vertellen over de droomtijd.En over het hoe en waarom van het schilderen, Over voedsel en de jacht. Vuur maken.En les in hoe een didgeridoo gemaakt wordt en hoe je moet spelen. Er waren films en voorstellingen. Wij vonden het heel interessant en goed gedaan.En we hebben er erg van genoten.
Vandaag kunnen we onze auto ophalen en vanavond komen Hannie en Noud hier aan.Dan gaan we weer verder reizen.
Foto's hebben we genoeg maar het lukt nog niet om ze hier te plaatsen. Wordt aan gewerkt!
Groetjes aan iedereen!

• 20 Oktober 2011 - 05:47

Charlotte:

Klinkt echt super! Wat een reis; fantastisch! Geniet van alles en iedereen. x

• 20 Oktober 2011 - 07:06

Truus Vonk:

Hallo Cor en Marijke.
    Dit was weer een heel verhaal.Ik denk dat jullie ogen te kort komen. gelukkig neem je zo af en toe ook een rustpauze,zo te zien op de foto.Dan kanje ook alles even in je opnemen .
    Ik wens jullie verder een fijne vakantie. Groetjes, en ik kijk al weer uit naar het volgende verhaal.

• 20 Oktober 2011 - 10:11

Monique:

Wat een reis, geweldig!Nu ik dit allemaal lees kun je er ook lekker van mee genieten en Marijke je ziet maar het komt allemaal goed na alle zorgen voor jullie vertrek.
    Op naar het volgende avontuur en wat zal het leuk zijn om Hannie en Noud te ontmoeten daar in het verre Australie. Wel even wat anders dan een bakkie halen in Uden.
    Nog veel plezier en we wachten vol spanning weer af op het volgende verhaal.